Tæt på

Tilbage

Flere lader robotten klippe græsset

28-08-2019

Det betyder også, at flere oplever, at den pludselig går i stå. Som kunde hos os er du nu bedre stillet, hvis det sker for dig.

Hos Vestjylland Forsikring oplever vi, at der sker et stigende salg af robotplæneklippere de seneste år, og robotten får fast bopæl hos flere og flere af vores kunder. Det betyder også, at flere af vores kunder ringer ind, netop fordi den er gået i stykker. Det er ofte en kortslutning; evt. på grund af lynnedslag, hvilket under normale forhold ikke er dækket af indboforsikringen, der ikke dækker el-skader på ting, der udelukkende anvendes udenfor bygninger.

Skulle din robotplæneklipper være udsat for tyveri eller brand, er den derimod allerede dækket af din indboforsikring. Men ofte er det ikke det, der er udfordringen.

”For vores kunder er det el-skader som følge af lynnedslag, der er den typiske udfordring, og det må vi reagere på”, siger skadechef Lars Bue Nørbjerg og fortsætter. ”Vi er et kundeejet selskab, og har derfor stor fokus på at tilpasse vores produkter, når kundernes behov ændrer sig, og man må sige, at robotplæneklipperen er til glæde for rigtig mange af vores kunder.”

For at imødekomme behovet for at få hjælp, hvis robotten pludselig holder stille, har vi valgt at indføre to forbedringer hos Vestjylland Forsikring; Dels på indboforsikringens grunddækning og på indboforsikringens tillægsdækning for pludselig skade.

Har du allerede en indboforsikring hos Vestjylland Forsikring, er du således fremover dækket, hvis der sker en overspænding eller en kortslutning af din robotplæneklipper inkl. ladestation.

Endnu bedre tilvalgsdækning

Da vi også oplever, at kunder kontakter os med andre typer skader end overspænding eller kortslutning, har vi valgt at udvide tilvalgsdækningen ’Pludselig skade’, som også omfatter udvidet el-skadedækning. Fremover dækker den din robotplæneklipper – i op til fire år - hvis der opstår andre pludselige eller indefra kommende skader. I øvrigt i henhold til de gældende forsikringsbetingelser.

Vi står klar til at hjælpe

Vi arbejder hele tiden på, at vores forsikringer skal passe til vores kunders behov og er derfor glade for, at der nu er hjælp at hente, skulle robotplæneklipperen gøre et ufrivilligt stop på de grønne arealer.

Har du en robotplæneklipper, der har været beskadiget af denne sommersæsons mange lynnedslag, og var du på skadetidspunktet og nu kunde hos os så ring på  96 96 96 50.

Book et
gratis møde

Aftal et møde med en af vores assurandører. Her får du gratis og uforpligtende rådgivning. Vi kommer gerne, når du har tid.

Book nu