Tæt på

Tilbage

Vestjylland Forsikring slår rekord i kundetilfredshed

07-11-2022

Med en kundetilfredshed på 86,9 rammer selskabet det højeste niveau, der nogensinde er målt for forsikringsselskaber i Danmark.

Med en kundetilfredshed på 86,9 rammer selskabet det højeste niveau, der nogensinde er målt for forsikringsselskaber i Danmark.

Det viser tal fra EPSI Rating Danmark.

”Det er vi både glade for og stolte over. Men vi er også fokuserede på at forfølge sporet, for vi ved, at det kræver, at vi leverer den bedste service hver dag,” siger adm. direktør Jørgen Ladekjær.

Det er femte gang på syv år, at Vestjylland Forsikring opnår den højeste kundetilfredshed.

Direktøren fortæller, at flere og flere kunder vælger Vestjylland Forsikring, og for at tage hånd om væksten er der ansat adskillige nye medarbejder de seneste år.

”Vores førsteplads og den store kundetilfredshed er et kæmpe skulderklap til medarbejderne. Kundetilfredsheden hænger i høj grad sammen med, at det gennemsyrer vores kultur, at vi vil have de mest tilfredse kunder. Og det er altså lykkedes de erfarne medarbejdere at give den kultur videre, ligesom de nye medarbejdere har formået at gribe den,” siger Jørgen Ladekjær.

Landechefen for EPSI Rating Danmark, Sofie Breum, anerkender det dedikerede arbejde med kundetilfredshed hos Vestjylland Forsikring.

”Det er et meget, flot niveau, som man ikke kommer sovende til. Der er ikke plads til mange negative eller neutrale kunder, hvis man skal ende på så højt niveau,” siger Sofie Breum, der har et indgående kendskab til kundetilfredshed.

Tilgængelighed og pålidelighed helt i top

Dykker man ned i de målepunkter, der ligger til grund for den høje kundetilfredshed, viser de, at Vestjylland Forsikring ligger højest på næsten alle parametre i kundeundersøgelsen.

Blandt andet er Vestjylland Forsikring helt i top på personalets imødekommenhed med en score på 94,5 mod et gennemsnit for branchen på 87,4. Tilsvarende værdsætter kunderne den meget korte svartid med en score på 93,8, hvor branchens gennemsnit er 84,0. Desuden bliver medarbejdernes kompetence vurderet højt til 91,7 mod branchegennemsnittet på 85,2.

”Det viser os, at vi gør det rigtige, når vi benhårdt satser på, at vi tager telefonen med det samme, og samtidig lægger vægt på have tid til en kompetent, personlig betjening. Det er nemt at være kunde hos os, som undersøgelsen viser,” siger Jørgen Ladekjær.

Han peger på, at de høje vurderinger også kan hænge sammen med, at Vestjylland Forsikring er tæt på sine kunder. Både medarbejdere og assurandører bor og deler hverdag med kunderne.

”Der er ingen tvivl om, at det skaber et gensidigt tillidsforhold, at vi er i øjenhøjde med vores kunder. Det er også sådan det skal være, når vi er et kundeejet selskab. Vi er ganske enkelt til for kunderne – og det kan og skal kunne mærkes,” siger Jørgen Ladekjær.

VÆRD AT VIDE

Kundetilfredshed for alle selskaber - 2022 score

Indeks 1-100

Vestjylland Forsikring 86,9
Popermo 85,5
Aros Forsikring 84,2
Lærerstandens Brandforsikring 84,0
Bauta 80,7
PenSam forsikring 80,3
Runa 79,8
GF Forsikring 79,6
Tryg 79,5
Alka 79,5
Øvrige 78,5
If Forsikring 78,1
Branchen 77,5
Topdanmark 76,7
Alm. Brand 75,9
Gjensidige Forsikring 72,1
Codan 70,9


EPSI Rating, er et uafhængigt markedsanalyseinstitut, som har foretaget undersøgelser af kundetilfredshed i forskellige brancher i over 30 år.