Via vores samarbejde med Taksatorringen har vi erfaret, at der fra et forsikringsmæssigt synspunkt kan være udfordringer på markedet for elbiler. Det gælder især de mange nye mærker.
Taksatorringen, som vurderer skader for os, peger på en række af disse udfordringer, hvis elbilen får en skade. Det kan fx være:
- Nogle mærker har ikke serviceværksteder
- Det er svært eller umuligt at få originale reservedele
- Der er ikke adgang til vejledning om reparationer
- Begrænset garanti hvis bilen bliver repareret på et uafhængigt værksted
- Lang ventetid på reparation efter en skade
Din kaskoforsikring dækker den skade, der er påført din bil, men der er fx ikke hjælp at hente til lånebil i perioden fra skaden sker, til værkstedet har tid til at reparere bilen.
Stil spørgsmål før du køber
Hvis du overvejer at købe en elbil, er rådet fra Taksatorringen, at du er opmærksom på, hvordan du er stillet i en situation, hvor din bil skal serviceres eller repareres.
Det er derfor en god ide at få svar på følgende spørgsmål:
- Er der autoriserede reparatører i DK?
- Og hvor er de beliggende?
- Kan alle værksteder reparere bilen ved skade?
- Er der adgang til vejledninger fra producenten?
- Vil det påvirke garantien, hvis bilen bliver repareret af et uafhængigt værksted?
- Kan forhandleren garantere levering af reservedele?
- Hvor lang ventetid er der på reservedele?
Har du spørgsmål om din bilforsikring eller andre forsikringer, er du velkommen til at kontakte os på kunderservice@vestjylland.dk eller tlf. 96 94 96 94.
Book opringning eller møde
Har du et spørgsmål, så ringer vi dig gerne op. Send os blot en besked
Kontakt til assurandør
Vi er en del af dit nærområde. Find din lokale assurandør og bestil et møde.
Medarbejdere
Vi er flere end 100 medarbejdere, som arbejder for at skabe mere tryghed for dig.
Besøg os
Vestjylland Forsikring
Bredgade 17-21 6920 Videbæk
Åbningstider
Mandag: 8.15 - 17.00
Tirsdag-torsdag: 8.15 - 16.00
Fredag: 8.15 - 15.00
Ring eller skriv til os
Telefon: 96 94 96 94 Mail: vestjylland@vestjylland.dk